EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 7 februari 2009

FÄRGGLADA SOCKOR

Jag ville prova falska flätor. Mönstret är från Stickameras sockklubb förra året.

Va f*n stickar du utbrast han bredvid mig i soffan!
Lila, orange, rött, gult om vartannat.
Pojksockor storlek 45 förstås....fniss...
Allt ska helst vara svart.

Men det är faktiskt roligt att sticka i många färger. Inspirerande.
Snyggt? Nja, men det syns inte i stövlarna :)

Och garnet fanns ju med i sockgarnspaketet som jag köpte.

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Visst är det kul med falska flätor, man ser att det går frammåt!

Rosenvante sa...

=) vilken kul komentar. Jag tyckte det var härligt med alla färger. Glada färger för glatt humör eller hur???

Astrid sa...

Jag tycker också om glada färger men jag skulle inte välja rött efter rosa och orange bredvid lila om jag gick till garnaffären och valde själv :o)
Men på fötterna går det an.
Och vantar med annan grundfärg, det vore häftigt. Svart kanske. Hm..(26 tim/dygn vore nåt)

tant Maria sa...

Utmaningen är antagen! Halva i alla fall..
Jag tycker sockan ser fin ut, anar vem det var som kommenterade ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...