EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 10 april 2009

LITE AV VARJE

På syfestivalen köpte jag ett grovt garn och rundstickor nr. 7. När jag kom hem, eller redan i bilen på väg hem, ångrade jag mig. Men så i går kväll tog jag fram det, hittade ett mönster i en bok jag har lånat av dottern,och började sticka en halsduk. Hoppsan vad fort det gick. 22 maskor brett. Mönstret är extra roligt eftersom det blir fint på båda sidor.

Mina magic loop-sockor är snart klara. Jag rekommenderar alla att prova på det sättet att sticka. Det blir inget suckande över att sticka andra sockan. När man är klar med första är man klar med andra också.
Till sist har jag färgat lite jordgubbsgarn (Kool-Aid). Jag tillsatte lite svart ullfärg också. Snart är garnet slut. Då får jag färga ull istället. Jo jag köpte "lite" ull på syfestivalen också. Ofärgad.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...