EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 17 juni 2009

MOUSE & DUCK

Det är många beskrivningar i BOKEN.
Mössen är 2-3 cm utan svans och ingår i serien Noaks Ark.
Ankorna är 5-6 cm höga och hör till Farmyard Frolics.

Never ending story.
Fortfarande känns det lika spännande varje gång jag börjar läsa en ny beskrivning. De är välskrivna och hittills har jag (vad jag vet) inte missuppfattat mönstren trots att de är skrivna på engelska.

Jag stickar något vettigt också; ett par sockor på rundsticka. Knallröda, kanske passar till jul. Behöver inte ha bråttom :)

Jag vill också berätta att jag har väldigt svårt att skriva kommentarer i många av bloggarna. Får felmeddelanden. Men skam den som ger sig !!

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Du är inte ensam om det där kommentar eländet. Ibland får man försöka och försöka och försöka och ge upp. Men som du skriver skam den som ger sig.
Vadå vettigt också? Det här är väl vettigt, gulligt och urmysigt. Fortsätt du och förgyll oss med alla söta små ulliga, gulliga djur och figurer. Man bara häpnar över hur fina de är.
Trevlig midsommar önskar jag dig

Mia stickar sa...

Ja du har nog snart en hel liten Noaks ark hemma hos dig! De är så söta, håller med Rosenvante, fortsätt att förgylla våra dagar med dina figurer. Är så spännande varje gång rubriken antyder nya små figurer och se vad du hittat på! Trevlig Midsommar!

tant Maria sa...

Åhåå vad gulliga!
Finns det hundar i noaks ark?
(se min blogg... jag tänkte att hon kanske skulle få en sån där liten hund som kändisarna har i handväskan)

tant Maria sa...

Ja hon kanske ska ha en mini-gris som husdjur istället. Den kan man väl också bära runt på i en väska.
=)

Apropå hundar så har Nícklas suttit och läst om allergivänliga hundar på nätet två kvällar i rad nu - det kanske blir en (riktig) hund så småningom.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...