EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 18 augusti 2009

UTFLYKT


I söndags var vi på utflykt. Våra baggar har varit hos kompisar (läs tackor) en längre tid. Nu ville de komma hem till sina egna tjejer igen. Så vi åkte iväg och hämtade dem.


Samtidigt passade vi på att besöka Trosa, inte långt därifrån. Det är en mysig stad. Vi fikade och gick en tur utefter ån och bara njöt.





Den här ekan fanns i hörnet där vi fikade. Jag är väldigt svag för allt i trä och hade kunnat stanna länge om jag haft pensel, färg och duk med.

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det var en stilig kille du har. Trosa är väl en gullig liten stad. Vi satt och fikade där nere vid hamnen för några år sedan och det var så mysigt ställe.

Astrid sa...

Ja, tackorna blir så glada när baggarna kommer hem igen.
Det var i hamnen vi också fikade. Gamla små hus gör det mysigt.

tant Maria sa...

Fina bilder på baggarna! Är också lite nyfiken på Trosa. Får ta en tur snart - kanske lagom mål för motorcykeln

tant Maria sa...

Nä men =)
"Pågående projekt" - jag behövde ju inte hjälpa till! Vad duktig du är. Jag läste en hel kväll innan jag fattade att det var rätt lätt att få dit listan... det var det där med engelskan igen. Vad fin scarfen ser ut! Gitarren också, haha

tant Maria sa...

Du förresten - spinner du nåt på din slända? Min är trasig och måste limmas =/ Den lilla kroken som snurrar snurrar bort hela tiden

Astrid sa...

Sländan ligger "hibernating".
Har inte spunnit nåt mer. Inte hunnit, det har varit för mycket djur ikring mig =).
Baggarna är fina i verkligheten också. Auktionsbaggar..
Jag svor lite också innan jag fattade. Läste frågorna som andra hade ställt :)
Sen sitter jag med en lexikonlänk öppen hela tiden..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...