EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 23 oktober 2009

NANNER SOCKS


Så här blev de färdiga, mina Nanner socks. De är stickade med "Fame trend" och rundsticka 3 mm. Rundstickan gick av precis i slutet. Det är något mysko med just rundstickorna i trä. De spjälkas längs med stickan. Går inte rakt av som man kan tycka att de borde göra. Det är inget problem med strumpstickorna i trä. Konstigt.

Sen visar jag anledningen till att jag inte kan springa till garnbutiken och köpa mer garn. Hrrmm, mitt garnlager. Dottern var till Mariestad och Kampes för ett tag sen. Man ser på bilden vad som blev till mig.

Eftersom jag använt en del av det till mina djur och figurer anar jag att det bruna inte räcker. Får göra något annat innan jag stickar pepparkakshuset.
Igår bokade jag en resa igen =)
Till Italien. Jag ska åka till Rom. Hurra. En kort resa igen. Åh, vad spännande. Nu ska jag läsa på..


5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fina sockarna blev! Nån gång ska jag väl också kunna lära mig sticka såna!

Rosenvante sa...

Jättefina. Förstår att du hm, har köpförbud, inget dåligt lager det där. Jättehärliga färger. Man vill bara gnosa in sig i allt det där härliga.
Rom är en härlig stad, vi gick och gick från kl 10 på morgonen till ca 10 på kvällen. Akta dig för ficktjuvar bara. Vi råkade på en på tunnelbanan, men klarade oss med näppe, gubben tog honom på bar gärning.

Rosenvante sa...

Så var det en award till dig på min blogg.
Mysig kväll

tant Maria sa...

Åh, var det så där det blir av "Fame trend".. det ser ju jätte-jättesnyggt ut!! Är det där ett nystan? Blev det nåt över? (Jag har ju ett likadant)

Väldigt fin bild på ditt ullgarn!

Astrid sa...

Det blev rätt mycket garn över. Om man börjar från tån istället så behöver man inte få restgarn.

Mia: de är inte svåra. Ge inte upp!

Tack snälla Rosenvante. Jag ska hålla hårt i både plånbok och kamera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...