EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 27 mars 2010

Hjärteask


I julas fick vi en ost i en fin hjärtekartong. Idag kom jag på vad man kan göra med en sån:
Jag tog lite lim och fäste kardad ull på locket. Sen gjorde jag en snodd av lite mer kardad ull och limmade runt om och som ett litet hjärta ovanpå. Klart!! Om man lägger lite bomull i botten så har man en fin smyckeask. Snabbt och roligt.
Nu har det äntligen blivit helg för mig också. Det var min jobbarlördag den här veckan. Men nu ska jag ta igen mig och fira. Jag ska sticka lite och kika i frysen om det finns något gott till kvällen och ta ett glas vin. Ha det bra!!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilket underbart smyckeskrin det blev.
Vinglaset är redan klart o även maten. Nu är det bara ledigt resten av kvällen som gäller.
Skön kväll önskar jag dig

Mia stickar sa...

Så söt den blev och vilken fantasi du har!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...