EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 11 april 2010

Det växer

Både växter ute och projekt inne växer. Jag hittade en blogg som inspirerade mig att börja virka små blomrutor. Den är på franska men bilder talar mer än ord i det här fallet. Mina franskakunskaper har hamnat i dvala.
Kolla här om du gillar mormorsrutor: Grannymania

Lapptäckesgardinen (tack för era snälla kommentarer) började röra sig bland cellerna i knoppen vid första besöket på syfestivalen. Sen har jag sneglat på de fina arbetena varje ggn jag varit där. Men nu, i Älvsjö, kunde jag inte motstå längre. Jag valde ut och handlade tyger med hjälp av Maria. (Titta här då, sa hon...)
Det är hur kul som helst, prova vetja.

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fint och så mjuka fina färger!

Rosenvante sa...

Ja, verkligen mjuka fina färger.
Kollade bloggen och vilka grejer hon gör. Väskorna blev jag verkligen sugen på, så kuddarna och ja allt så klart.
Just när jag skulle skicka iväg det här så får jag se en bild på dig. Kul, nu vet man ju hur du ser ut också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...