EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 24 april 2011

Fördel som vuxen

En fördel med att ha en Nalle som vuxen är att man inte behöver bestämma sig för om det är en hon eller han. Min Nalle har just blivit tjej. Hon har fått en stickad klänning av det där sockgarnet jag inte tyckte passade till sockor.

Jag kände inte för att sticka en till sjal just nu. Mina ögon föll på Nallen som hade den danska utstyrseln på sig och jag tyckte att det kunde vara dags för något lättare i klädväg. Det blev en sommarklänning stickad i Hjertesock och stickor 2.5 mm. Jag la upp 220 maskor och sen stickade jag på. Jag provade ibland och bestämde efter hand hur det skulle bli. Det jag tänkte från början försvann liksom på vägen. Men Nallen blev nog nöjd i alla fall. Sista varven virkade jag för att få den uddiga kanten.

Igår var alla våra barn hemma och åt påskmiddag. Ägg, lax, sill, rökt får, sallad, räkor, potatissallad osv. Jag tänkte att jag kunde köpa ett stort ägg och fylla med karameller och att alla skulle dela på det. Maria tänkte likadant. Hon hade en stor påse smågodis med sig. Oj oj vad mycket vi hade efter maten att dela på.
Det är inte gott med sötsaker. Inte nu längre!!! Jag vill ha ett päron istället..

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilken liten gullig nalle det blev.

Håller helt med dig om godiset. Vi har ändå bara lagt upp lite åt gången, men man känner sig bara däst efter några bitar ändå.

Mia stickar sa...

Jag skulle vara jättenöjd om ja var den nallen! Så sommarfin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...