EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 2 juni 2011

Ledigt

Idag är en sån där härlig dag när livet känns rättvist. Har sovit gott hela natten, vaknar och är ledig, får göra vad jag vill hela dan, äta vad jag vill och bara vara glad. Ha!
På mors dag fick jag trisslotter med vinster. Små, men flera vinster. Och så fick jag garn.
Fick t.o.m. välja bland flera nystan. = GLÄDJE

Det här är nästa restgarnsprojekt. Var kommer alla restgarner ifrån? Jodå, jag vet nog..
Nu väntar jag bara på att det ska sluta blåsa och bli lite varmare.
Ha en bra dag du också!

7 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Ledigt är härligt, vaknar som vanligt tidigt, så man får lite tid för sig själv i tystnaden.

disa sa...

Härligt med ledighet och nya garner!! =)

Mia stickar sa...

Visst är det härligt med ledighet! Ha en bra ledighet du också!

Anonym sa...

Hej, hej!

Det är bara jag som tittar in och jag vet var alla restgarner kommer ifrån:-) Det måste vara restgarnsvätten för jag har massor.
Kul med nya projekt.

Kram

Handarbete/Pyssel sa...

Härligt med en rättvis dag!
Jag såg till att ha extraöppet i min butik denna helgdag, så jag blev inte helledig.
Men det klirrade till i kassan, så jag ångrar mig inte! :)
Och förmiddagen var ledig med väldigt trevlig hälsa-på-tur på mitt gamla jobb - en mjölkgård. Sååå härligt att komma tillbaka bland alla kor å kalvar å lukten å...
...men jag ångrar inte att jag slutade. Allt har sin tid här i livet!

Restgarner, vad är det ??
Eller jo, jag vet nog! Mer än väl!
Restgarnsprojekt finns det gott om - men varför blir de aldrig färdiga undrar man ju...?!

Hoppas det snart dyker upp fler rättvisa dagar för dig!
Må gott!

Anki sa...

Jag har massor av uddanystan och rester. Tänkte ett tag att jag ska göra en filt eller nåt, men jag tror jag ger dem till fritids här intill. Där går det åt när de påtar. Fast sockgarnsresterna behåller jag för framtida projekt :D

KattQarina; sa...

Vissa dagar är bara helt underbara:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...