EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 16 november 2011

Brygge

Vantar och sockor kan man sticka hur många som helst. Gudskelov för det, annars skulle det kunna bli långtråkigt att sticka och man skulle kunna tröttna. Kanske.
Jag vet inte om det är tryckfelsnisse som varit framme eller om den där grå delen inte ska vara lika åt båda håll. Mina vantar blev ialla fall lika för jag ändrade lite i diagrammet. Den högra ser lite sned ut på fotot men det är den inte irl. Har inte sträckt den, bara.
Mönster: Brygge ut Vantboken, Solveigs vantar.
Garn: Kampes 2-trådiga ullgarn, en blå och tre nyanser vitt/grått.
Stickor: 2.25 mm
Tycker fortfarande om den boken och diagrammen. Tycker fortfarande om att en del av bilderna är gråaktiga så min fantasi får sätta färg på vantarna.
Älskar muddarna. Dem kan jag sticka som början på andra vantar också. Planka, stjäla idéen liksom. Får man göra så?

8 kommentarer:

garnlivet sa...

Väldigt vackra vantar i fina färger!
Klart man får låna och inspireras av andras ideer, det är ju så saker utvecklas vidare. Men man kan ju tala om/skriva var man hittat sin inspirationskälla.

Tina sa...

Fina vantar!
Har den boken också men har hittills inte stickat något ur den, kanske dax att ta fram den nu.

Handarbete/Pyssel sa...

Mmmm! Så vackra vantar!

Rosenvante sa...

Klart man får sno lite här och lite där och göra sitt eget. Solveig har ju snott mönster från alla håll o kanter och gjort till sitt. :)
Visst gjorde jag dem där i våras också, och jag har för mig att det var diagramfel i dem, men det ser man ju ganska lätt och kan ändra. Mönstret är faktiskt helt underbart vackert och så är det så kul att få se olika färgsättningar.

Kardemumma sa...

Lovely!

Astrid sa...

Tack! / Thank you!

Pysselfarmor sa...

Åh så vackra! Det är roligt att se vantarna stickade utifrån den mönsterboken. Jag har stickat ripvantarna endast. Nu blev jag inspirerad att ge mig på detta mönster.

Julia sa...

Så fina vantar, håller tummar och tår att jag får Vantboken i julklapp. Verkar vara en guldgruva för en vant- och sockstickerska som mig! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...