EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 18 december 2011

Tomte

Nu har det snöat ordentligt hos oss också.  Ljust och fint är det ute. Men det behöver inte komma mer nu. Tycker jag. Det är alldeles lagom.



Jag har filtat en tomte. Det började med att jag såg alla tomtarna i affären. Ganska dyra. Och varför köpa när man har all den här ullen hemma..
Om man lyfter lite på skägget ser man att han faktiskt har byxor under. Ialla fall byxben :D
Jag stickade en tub i ullgarn. Sen klippte jag helt enkelt av tuben på mitten och fyllde med ull. När jag sen filtade fast benen fixerades de klippta maskorna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söt han är. Tomten liknar en av de sju dvärgarna:-)
Du får ha en fortsatt bra fjärde advent.

Kram

Sunna sa...

du är ju ullproffs du, jag är så himla glad över min tomte, han står i köket och ler åt mig varje dag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...