EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 9 juni 2012

Betty Salpekar square

Ruta 2 är klar. Förmodligen måste jag sticka två i samma mönster framöver för att det ska bli en filt. Det här är inte en sån ruta. Den ska  INTE stickas igen. .

Den har alltför många trådar att fästa och sömmar att sy
Det blev för mycket garnstumpar helt enkelt


Jag lekte lite med tanken att göra en stickad ram. Testade på nalle-kudden. Ganska fint..


Jag hör till dem som tycker att livet är rättvist just nu.
Har bokat (och betalt) semester idag. Vi ska åka  Hurtigrutten i Norge. Det har jag drömt om sen jag var ung och åkte en kortare sträcka tillsammans med andra ungdomar.
En helt fantastisk resa.
Den här gången tar vi med bilen och åker mellan Bergen och Trondheim. Sen åker vi kustremsan med bil tillbaka.
Lyllos oss!!
 

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Vilket piller att stickaa den rutan förstår att det bara blir en men väldans fin blev den! JA lyllos er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...