EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 3 augusti 2012

Troll i Norge

I Norge  köps lusekofta och troll som souvernir med hem. Jag tittade på en liten kofta till en ettåring men eftersom den kostade över 1100 kr så avstod jag från att köpa.
Och troll är ju roligt att göra själv. Med inspiration från Norge så klart :D
(Jag såg dock inget troll med flugsvampar i håret)

Alla nålfiltade figurer kan användas som nåldynor.
De där nålarna med färgade pluppar är nog fina i håret på troll och andra väsen.

4 kommentarer:

Elna sa...

Vilket fint litet troll. Du får ha en skön fredag.

Kram
Elna

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearst Astrid,

Indeed, that is the Norwegian folklore and trolls belong to it. You got yourself a nice souvenir; bet you can make one yourself.
Enjoy your weekend and hugs and love,
Mariette

Rosenvante sa...

Vilken mys och så sött troll.
Din förra ruta var väldigt snygg, men inte tror jag att det där blir ett Ufo, du är nog snart klar tror jag. Det måste ju vara kul att få prova och göra så många olika och inte bli uttjatad på en o samma.

Mia stickar sa...

Vilket fint troll! När vi var i Norge så följde en nalle med lusetröja med hem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...