EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 5 mars 2013

Plocka tappade maskor

Svära lite och plocka maskor får man
 när kabeln lossnar på rundstickan mitt i arbetet.
Lika illa är det när bambustickan går av.
Jag har visst stickat för mycket på filten.
Men, jag kom på lösningen:
En bambusticka och ena änden av rundstickan funkar fint ihop.
Tills vidare ialla fall.
 

Jag är mycket glad idag!!
Har bokat resa. Vi har varsitt önskeresemål, min man och jag.
Han vill se Berlin och jag vill se New York.
Alltså har jag bokat två resor.
Först en helg i Berlin och sen en dryg vecka i New York.
 
Ha, inte behöver man vara ledsen över några förstörda stickor en sån här dag, inte.
Nyfriserad är jag också..

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Också nyfriserad och med en resa bokad till Kroatsien mår jag också gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...