EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 1 juli 2013

Fashion doll

 Modedocka är detsamma som Barbie för mig och många andra.
Jag hittade ett par grupper på Ravelry för oss som är
intresserade av att tillverka kläder till henne.
Sista veckan har jag lagt undan filten och virkat istället.
 
 
Anledningen syns på bilden härunder.
Jag kunde inte låta bli att köpa en samlarvariant av Barbie i New York.
 
 
Garnet är tunt och virknålen är så tunn att jag inte har sett vad det står på den.
Nu först på fotot ser jag.
Den är ett arv efter min mormor, så där en 70 år gammal, eller så..
 


1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
That is a lovely Barbie doll from NYC! Also the crocheted dress you made is lovely. Guess that it is a 1 mm needle and that is thin. I do have a 0.75 mm for crocheting lace handkerchiefs with very thin thread but I prick always in my finger with that sharp and thin needle... Your needle says Made in England but it must still be metric than with its 10. This is very confusing with Metric; USA and UK sizes...
Enjoy this new passion. Your Grandmother will be laughing down from heaven for sure.
Hugs,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...