EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 23 februari 2014

En socka på gång

Surprise heter det färgade garnet.
Det är roligt att sticka med. Precis som namnet säger blir man överraskad.
Mönstret är nog bra. Jag är inte så bra på det.
Har stickat, repat upp några varv, stickat, börjat om, stickat och repat upp.
Har svurit lite över min dåliga koncentrationsförmåga eller minnet som är för kort.
Men nu känns det som om det ska funka i alla fall.
Det ÄR roligt.
 

Det elektriska håret på dockorna gav med sig. Nu är det som det ska. Säkert var det den långa resan i kartongen som gjorde håret omskakat och elektriskt.
Jag har inte smakat chokladen ännu men tror att den är god!

I fredags bokade jag vår nästa drömresa!
Vi ska till San Francisco.
Jag bokade sittplatser på flyget så min långa man garanterat får plats med sina ben.
Allt känns perfekt och nu är det bara att vänta och längta!
Stickar vidare på sockan så länge.
Ha en bra vecka!
 


2 kommentarer:

AnJa sa...

Vilka härliga sockar! San Fransisco wow. Vilken drömresa det kommer att bli för er!

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
LOVE that sock pattern with the black lattice work over it.
One wonders why the hair gets static but probably because of the height, high above the skies... the differences in temperatures etc. So glad they're back to normal.
Well, we might enjoy our chocolates together... mine is still in the box as well. Will soon get a chance to take a bite.
Hugs,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...