EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 1 augusti 2015

Besök i Milano

I maj åkte vi till Milano min äldsta dotter Maria, mannen min och jag.
Där besökte vi den stora kyrkan Duomo di Milano,
den näst största gotiska katedralen i världen
 
 
Om du besöker den så glöm inte att gå upp på taket!
Utsikten är fantastisk!
 
Vi förundrades över utsmyckningarna där uppe.
Vi hittade gubbar som slogs med boxarhandskar på.
Nu efteråt förstår jag, när jag läser på, att katedralen som byggdes 1300- till 1800-talet  aldrig blivit färdig, så byggandet fortsätter..
 Boxarhandskar fanns nog inte för så länge sen!
(Jag fotade gubbarna men bilden lägger sig på tvären så jag tog bort den)

 
Vi bodde i närheten av centralstationen så det var enkelt att ta tåget till Bergamo.
Man kliver av tåget och går raka vägen (rakt fram från stationen) och tar linbanan upp till det gamla Bergamo. Väl värt ett besök!
 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...