EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 11 augusti 2015

Norge 2015 kort semester

Väg 63 Trollstigen - Geiranger  (in English)
Väldigt många stenskulpturer, eller är det troll? finns däruppe.
 
 
Om du ser den här (bilden nedan) så är det faktiskt jag som har gjort den.
Min man bidrog med snön högst upp.
Jag tyckte den påminde om en pingvin, så snön platsade bra.
 

 
 Här har jag fotat Geiranger ovanifrån.
Förra gången åkte jag med Hurtigrutten och fotade från fartyget.
Väg 63 ner till Geiranger var inte lika läskig som Trollstigen men det var inte långt från.
Nu fick vi åka utför, i sicksack igen.
 
 
 Drygt 1000 m öh.
Inte konstigt att det är så mycket snö 2015-07-25, eller ?!?
 


 
Tredje och sista hotellnatten blev i Lillehammer (Olympiska vinterspelen 1994).
Byggnaden var en gammal ullvarufabrik som var ombyggd till hotell.
Tavlorna på väggen visade historien från förr.
Spännande för alla som liksom jag är intresserade av handarbete och ull och sånt.
 
Och nu är det bara att vänta på att få semester nästa gång!
Jag har redan börjat tänka ut resmål.
Barcelona kanske.
Eller Bern i Schweiz, kanske i höst nån gång.
Vad vore livet utan nyfikenhet, utan drömmar?

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Glad you got to explore your neighboring country a bit more.
Beautiful and calm nature. The snow in summer gives a very special feeling.
Yes, Switzerland could be similar but also very different.
Sending you hugs,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...