EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 5 december 2015

Björkkrukor.

 Envist fortsätter jag med min motorsåg.
Jag klarar mig själv nu, fyller i olja och bränsle, startar och sågar.
Eftersom jag aldrig hade hållit i en motorsåg när jag köpte den här
fick jag goda råd och hjälp med att starta av min äkta hälft.
Han har visat hur man spänner kedjan så nu är det bara att gasa på!
 
 
Först sågade jag en enda hög del.
Den lilla grejen satt ihop med den stora.
Det blev inte bra så jag sågade itu den.
Jag gillar oregelbundna former.
De blir unika när det går att använda 
de naturliga formerna med grenar och stammens vinklingar.

 
Det här är enkel att såga till.
Lagom enkelt för den som inte vill ge sig på att såga gubbar eller djur.
 
 
Det blev ett troll också.
Trollet ska stå vid en stor sten.
Det kommer att finnas en träport "i" stenen.
 
Jag önskar alla en trevlig helg!

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
You are becoming an amazing artist with the chain saw, as is evidence from your photos.
Sending you hugs and blessings and stay cozy!
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...