EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 16 augusti 2016

New Orleans

Om man vill kan man åka hjulångare på floden Mississippi.
Vi passade på att äta lunch ombord.
 
 
En man berättade om sockertillverkningen m.m. i högtalarna.
De har en härlig dialekt i södern.

 
En annan dag åkte vi på en buss/båttur ut i träskmarkerna.

 
Mannen som rattade båten berättade för oss hur man lockar till sig alligatorerna.
Man knackar i båtkanten, klonk, klonk (plåtkant)
Om ingen kommer plaskar man i vattnet (vi såg många hoppande fiskar)
Men nej, ingen alligator.
Då återstår att ropa: AAALLIGATOR!!
och tänk, då kommer de!
 
 
Själv tror jag att de lockades av marshmallows eftersom det var vad de matades med.
Nej, jag försökte aldrig mata dem.
Ville inte hålla i den lilla som vi fick klappa, heller.

 
Bilden nedan visar  den Gatorburger som jag köpte på French Market.
Den dagen gick jag hungrig från matbordet!
Kände mig lite lurad eftersom det var en korv delad på mitten, inte vad jag kallar burgare.
Men det spelade mindre roll för jag fick bara ner ett par tuggor.
Alligator är inte min favoritföda.
 




1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Happy that you at least got to ride the paddle boat for lunch! We both would love to take a cruise along the river one day. Back to the old times.
Oh I don't like gators at all; not to view or encounter them and not to eat!
Loved your photos and you're right about that so-called burger.
Hugs,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...