EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 11 augusti 2017

Mattrasor och betong

Jag rev mitt gamla lakan till remsor.
Sen virkade jag med fingrarna.
Hål i mitten och runt, runt.
Var inte alls noga och inte blev det fint heller.
 
 
Sen doppade jag alltihop i cement och hängde upp så gott det gick.
Kladdigt!
 


Jag lät det torka och vände på det.
Och då hade jag en till kruka.
Träskruven till vänster har jag sågat till av en björkstam.
I den tänker jag att blommorna ska klänga runt.
Få se om det blir som jag tänkt mig :)

 
Gurkan trivs fint i sin nya kruka

 
En säck torr finbetong  kostade 55 kr.
En kruka i den storleken kostar hos blomsterhandlarna mellan 400 och 600 kr.
Det är värt kladdet och man har roligt när man gör den.
Den blir kanske inte lika fin men vad gör det?!

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Your common sense approach I do LOVE!
Yes, very simple and what a nice way to up-cycle old sheets with the addition of some cheap concrete!
Love the end result and that cucumber is quite happy too.
Hugs and happy Sunday,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...