EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 3 juni 2010

Trådraken


Alla som har haft syslöjd har lärt sig att klippa trådrakt. Tror jag.
Så här klipper man väl för *****(välj ett kraftord) inte ett qviltningstyg heller. Damen i nya tygaffären har inte gjort nåt gott intryck. 20 cm går bort på en gång av det dyra tyget. Klippa huvudet av den fina dockan/flickan, fy.... Jag vecklade inte ut tyget förrän i kväll för att se hur det ska klippas. Nu får jag lägga mig och sova bort irritationen.
Det här blev ett tråkigt inlägg.

4 kommentarer:

KattQarina; sa...

Tråkigt:-(

Rosenvante sa...

Det vet ju till och med jag som inte syr, fy så trist.

Ja, det är stuga till barn och barnbarn. 30 kvadrat blir den, så det är ingen pluttstuga precis.

Mia stickar sa...

Det borde en som jobbar på en tygaffär veta!

Samtal från min trädgård sa...

Men jisses! Måste man ha ett öga på varje finger....??!! Med de priser som finns, så säljs ju till och med varje fyrkant för sig i bland, så det var inte så smart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...