EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 22 januari 2011

Kai-mei

Nästa socka heter Kai-mei. Den blev en sån där "kan inte sluta sticka"-socka. Jag älskar när det händer saker med stickningen hela tiden. Då går det lätt och flyter på.
Lammen ja, hon väntade till i går nästa tacka. Då var mannen på plats och kunde hjälpa henne. Tjoho, hon ska få en kram när jag kommer upp nästa gång. Lammet kom med bakbenen först och de fixade det tillsammans, tackan och mannen. Nu kommer det säkert att gå fint med den fortsatta lammningen, de svåra brukar komma först.

8 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilket härligt mönster och sådan varm färg. De såg ju riktigt kul ut att göra också.
Vilken tur att du slapp vara barnmorska för tackan, och att allt gick bra till slut.
Såg att du skulle till Stockholm sen, mitt mål också men jag vågar inte bestämma mig ännu.

Samtal från min trädgård sa...

De ser bara härliga ut! Läckert mönster.

Mia stickar sa...

SÅ fina! Får nog ta mig i kragen och börja sticka fina sockar inte bara vanliga släta!

Skogsflickan sa...

Vilka underbart vackra sockar! Och så bra med lammningar som går bra, det går säkert toppen i fortsättningen!

Kram, skogsflickan

KattQarina; sa...

OJ så fina sockor!!

tant Maria sa...

Jättefina! Både mönster o garn

Astrid sa...

Tack :D

Anonym sa...

Verkligen fint mönster på sockarna! Kan förstå att de är roliga att göra... jag vill också att det ska hända något i mönstret hela tiden =)
Härligt att det gick bra för tackan o lammet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...