EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 16 september 2010

16090 projekt på Ravelry

Clapotis nr 16091 kanske det här blir. Det är ett roligt mönster. Man släpper loss en maska och låter den fara ner i botten. Spännande,och med fin effekt. Ooops tappade en maska - åh vad fint det blir... Här finns mönstret
I morse när jag for till jobbet fick jag stanna för en stor familj. En vildsvinsmamma gick över vägen med sina små bakefter på en lång rad. Det var minst tio ungar. Jag satt i bilen och bara gapade, såå gulligt. Ingen kamera hade jag och mobilen tänkte jag inte alls på.
Sen insåg jag konsekvensen. I min trädgård. Jag har köpt en massa lökar för att sticka i jorden. Nej, vad hopplöst!!

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Det hade jag velat se! Vi har tre små grisar som brukar rymma ur lagårn och de har bökat upp allt gräs under husvagnen! De är ena riktiga jordfräsar! Läckert mönster!

Sunna sa...

åt faktiskt vildsvin och det var gott..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...