EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 12 september 2010

Smart magic loop- garn, sticka två samtidigt

Det här är ett garn för alla sockstickare som vill sticka båda samtidigt. Snurran innehåller två likadana garner. Ja alltså, det är ett nystan med dubbelt garn.

Jag köpte det på stickstämmans marknad på Väddö.
Schoppel Wolle, Fliegende untertasse.
Mönstret på skaften är ur boken Sock Innovation och jag har använt rundsticka 2,5. Det kändes meningslöst med mönsterstickningen på foten. Kändes inte som att det syntes så jag fortsatte bara med ribbningen rakt ner. Fusk. Ska prova med ett enfärgat garn istället med samma mönster. Nån annan gång.

4 kommentarer:

Sanne sa...

Jag såg garnet i en garnaffär här hemma och blev nyfiken. Men jag har inte lärt mig det här med Magic Loop ännu så jag behärskade mig och avstod från inköp trots att det var SÅ snyggt.

Rosenvante sa...

Så bra, för jag kommer ihåg hur besviken du blev förra gången när nystanen inte var lika alls.

Mia stickar sa...

Så smart, det är ju alltid problemet med melerat garn att få dem lika! Snygga blev dem också!

Sunna sa...

så smart snurra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...