EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 10 september 2010

Handarbete i bilen

Jag tycker om att nålfilta vid långa bilfärder. Vi turas om att köra, eller rättare sagt, mannen kör mycket och jag kör så där en 20 mil åt gången, inte alls lika mycket. I alla fall kan jag jobba med ullen och titta på omgivningen samtidigt.

Hon har fått sig en kopp te efter att ha fyllt korgen med blommor, lilla gumman. Hunden har jag filtat tidigare men den passar så fint till tanten. Husdjur är mysigt och hemtrevligt på bilder också :D

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Men så sött med alla små detaljer till. Korg med blommor, tekopp, hunden och gungstol. Du är så fiffig och händig.
Hoppas det fortsätter så att han kör mer än du så du kan fortsätta med filtningen.

Sanne sa...

Hon är så fin din gumma... Måste säga att jag tycker du är ganska modig som nålfiltar i bilen! Har lyckats "nålfilta" mig i fingret och det var INTE skönt. Så jag skulle inte våga göra det utan att titta!

Samtal från min trädgård sa...

Du är bara duktig, inget mera om den saken. De är så levande, ditt småfolk!
Läste om Holland, som nog kan vara värt ett besök, har aldrig varit där, men det verkar som en lagom bilresa.

Astrid sa...

Tack :D
Det blev drygt 300 mil för oss men så långt behöver det inte bli. Man kan välja nåt närmare mål i Holland.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...