EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 28 december 2010

Hur ska det gå till

om man inte VILL klippa i den fina randen? Jag kan just nu inte tänka tanken. Jag föreställer mig en väska/bag med en bred sån här kant runt ett stjärnmönster. Sen när stjärnhopen är nästan klar kanske det går lättare :D
Ibland ser jag bara rutor under stickningens gång och ibland blir det långa ränder med stjärnor. Tror aldrig jag kommer att tröttna på såna här mönster.
Garn i julklapp! Till mig också! Har inte alla som stickar fått det ? :D Jag gillar blått!!
Fick andra julklappar också som jag också blev jätteglad för!! Har nog varit snäll hela året...

10 kommentarer:

Mia stickar sa...

Har aldrig klippt i en stickning så jag skulle ha svårt även om den va enfärgad! Är ingen riktig mönsterstickare men det skulle va kul att prova nåt såntdär där man bara stickar rätt och lite mer flyt än en vantstickning där man byter sticka hela tiden men jag har ingen som kan lära mig tekniken med att klippa!

Handarbete/Pyssel sa...

Snygg den blir!
Men KLIPPA i sin stickning?! DET har jag svårt att se, då jag inte är en så väldigt van stickerska...
Men snygg väska ;)

Rosenvante sa...

Ja, det är därför jag drar mig för att sticka den och ett annat mönster jag köpte för ett tag sedan. Men nån gång måste väl vara den första antar jag. Snygg som bara den är den och om du inte vill klippa, kanske en väska är lösningen.
Tror nog du är snäll jämnt och garnet är ljuvligt.

KattQarina; sa...

Det är faktiskt alltid lika spännande när man ska klippa upp en stickning:-) Men det har fungerat bra varje gång. Jag brukar sy en söm med raksöm + ett söm med tät 3-stegs sick-sack runt det som ska klippas upp först. Sedan är det bara att hålla tungan rätt i munnen och klippa mellan sömmarna. Det kommer att gå jätte bra!!!!!
Smart tips; går suuuper snabbt att sticka västar på rundstickor - allt på en gång. Sedan klipper man upp för ärmar och framkanten så är det bara att stick kanterna:-)

Hmm, lite mysko där med din stickning,,, stjärnor eller ränder,,,

Anonym sa...

Jag hade nog aldrig vågat sätta saxen i detta fina arbetet! Sååå läckert mönster!
Garnet, som du fick i julklapp, är verkligen ljuvligt!

Pysselfarmor sa...

Jag förstått att det där med att klippa i sin stickning inte är någon fara, men ack ja jag skulle nog ligga vaken hela natten innan... men någon gång kanske...

så snyggt det blir så väldans snyggt och en väska blir suveränt, men du kanske ändrar dig, det vet man ju aldrig förrän man är klar hur det bidde...

Vilma sa...

Jeg fik ikke garn i julegave...

Men , det er et meget smukt stykke strik du der viser :-))

Godt nytår

disa sa...

Tack för din kommentar! Det låter härligt att få ha dem så nära och se dem varje dag. Min son funderar dock på att dra till USA, det har han pratat om i åratal nu......hoppas han glömmer det inom de närmsta åren!!

Sunna sa...

vilken fantastisk stickning och vilka garner, tror säkert du varit snäll

Anonym sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...