EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 11 december 2010

Pensé

Vantboken (Solveigs vantar) är en guldgruva för mig och alla andra vantstickare. Jag tycker mycket om såna här vantar med flera färger. Det blir många garnstumpar att fästa men vad gör det. Man får leta på sitt tålamod så är det snart gjort.Pensé får en att längta efter våren igen. Men december går fort och sen är vi ju snart där, eller hur?
Jag stickar helst tummar med rundsticka. Tycker att det är svårt att göra dem exakt lika annars. Alltid räknar jag fel på nån maska eller något varv.
Garn: Kampes 2-trådiga ullgarn, stickor: 2,5 mm.
Den här veckan har jag min lediga helg. Det var så skönt idag att bara njuta av att vara hemma. Jag har tvättat, lagat mat och stickat en bra stund. OCH suttit med garnstumpar att fästa..
Trevlig helg!

10 kommentarer:

Rosenvante sa...

Den där boken måste verkligen vara en guldgruva, jisses så många fina mönster du tagit därifrån. De här var verkligen helt underbara.

Mia sa...

Vilka fantastiska vantar!! Den boken borde man ha i hyllan :)

Sanne sa...

Helt underbara vantar!!

emmys stickning sa...

Helt fantastiska vantar! Trodde att du hade stickat dem med ett flerfärgar garn i mönstret, men det ser jag att du inte har, vilket arbete! Här blir det bara sockar, inte så utmanande som att sticka så fina vantar!

disa sa...

ENORMT fina vantar!! =)

Mia stickar sa...

Blir alldeles tagen, så fina vantar!

Astrid sa...

Tack!!

Stina sa...

Jättejättefina!! Vad har du använt för garn?

Manduzana stickar sa...

Vilka vantar! Jättefina! Jag har precis börjat på mina första vantar med två garntrådar. Jag har lite svårt för att få det jämnt, men ju mer jag stickar desto bättre blir det :)

Anonym sa...

Hejsan! Hittade hit från Rosenvantes blogg =) Vilka ljuvliga vantar du har stickat! Boken verkar vara en guldgruva för oss sticktokiga =)
Ha en fin tredje advent!
Jag återkommer mer än gärna hit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...