EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 6 april 2011

Rhombus - ett par sockor

Klara! Vita, vackra och svåra att få en bra bild på.
Med risk för att bli tjatig: Cookie A skriver helt suveräna mönster. Har du inte provat att sticka några av dem, så gör det. Det är hon som gjort beskrivningen till sockorna Monky, bl.a. De är stickade tiotusentals gånger står det i min bok.

Mönster: Rhombus ur Knit.sock.love.
Stickor: 2,25 mm
Garn: Opal
Tycker: Attans att den tog slut så fort den här stickningen. Skulle gärna ha fortsatt..

Jag är dålig med bloggandet. Det beror på att det är mycket som händer ikring oss just nu. Jag blir jätteglad över alla kommentarer.
Idag har jag visat fastigheten för en mäklare för att han ev. ska få uppdraget att sälja den. Sen är det tänkt att hela härligheten ska flyttas till en annan fastighet. Men den måste byggas först. Det är rörigt både i huvudet och på skrivbordet. På jobbet alltså. Men roligt, jättekul faktiskt.
Det är så skönt att ha en stickning när man kommer hem. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska börja på. Kanske det blir nåt påbörjat istället.

2 kommentarer:

disa sa...

Jätte fint!! =)

Heidi sa...

Det är så fint och lite vårigt med vita sockar! Är jättesugen på att sticka några själv!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...