EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 28 juli 2011

Christening shawl for Jane

Den blev klar, trots mitt tvivel.
95x95 cm stor. Kommer att vikas på mitten till en dubbel trekantssjal.
Sjalen gör sig fint nonchalant slängd över soffhörnet så där som Elna föreslog tidigare.
På bilden i mönsterboken är de små "rutorna" varvade med blommorna. 2 rapporter(varv) rutor 1 rapport med blommor upprepat två gånger. Jag tyckte det såg rörigt ut och upptäckte att mönsterrapporterna gick att sticka som man ville. Alltså valde jag 3 varv "rutor" och ett med blommor. Det är jag nöjd med.

Garn: Grignasco Merinosilk, ljust gråblått. 95x95 cm, 69 gram.
Rundsticka: 2,0 mm
Mönster: Christening shawl for Jane ur boken Second book of modern lace knitting.
Tycker: Blev glad när jag insåg att det gick att plocka ihop diagrammet som jag ville i slutet. Mittpartiet blev lite tråkigt. Enformigt. Men när mönstret skulle stickas igen blev det roligt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jättevacker sjal!

Mia stickar sa...

Oj oj oj, så skir och så fantastisk! Helt underbar!

Anonym sa...

Den är ljuvlig. Den ser så elegant ut och vilket jobb du har lagt ner.

Kram

disa sa...

Helt ljuvlig!! Förstår att du är nöjd och glad nu då den är färdig!! =)

Anki sa...

Himmel så vacker! Sover du aldrig? ;D

Helena Högberg sa...

Den var så fin att den skulle göra sig bra som bordsduk också!

Astrid sa...

Tack!
Spetsstickning är bland det roligaste jag vet!!

sanna sa...

Jättefin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...