EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 12 februari 2012

Blekinge

Det låter mäktigt:
 -Vad stickar du för nåt?
 - Blekinge!!


Men det är ju "bara" ett par vantar som heter så, från Vantboken Solveigs vantar.

Stickade i Kampes 2trådiga ull och med nålar 2 mm. Jag rekommenderar dock lite grövre stickor efter de första varven som ska vikas in. De blev väldigt tajta. Jag har iofs inga små smala händer men tror ändå det är bäst att testa först så det inte blir en tråkstickning (gnällstickning).

Annars gillar jag dem. Gillar hela Blekinge :D

12in2012 #4

6 kommentarer:

Elna sa...

He he coolt namn. Jättevackra vantar. Hur går det med wabbiesarna?
Kram

Rosenvante sa...

Supersnyggt färgval, mönster och landskap. :)
Tack för tipset med nålarna, trots att jag har små händer så får det inte spänna för mycket.

Helena Högberg sa...

Väldigt fint mönster och fina färger.

Sanne sa...

Jättefina, tror att jag får skaffa den där boken...

skapa och inreda sa...

Så fina de är dina Blekingevantar!
Tror att jag med ska sticka mig ett par :) passar väl extra bra när man själv bor här i härliga Blekinge.
Kram Annika

Carin sa...

Vilka otroligt vackra vantar. Ett par sådana ska jag sticka en dag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...