EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 16 april 2012

Ny tidning och böcker

Det är så här det går till. Man bestämmer sig för att inte köpa garn innan man stickat upp det gamla. Eller en del av det gamla åtminstone.Så köper man nya mönster och vad händer? 

Naturligtvis finns inget passande garn hemma. Aranfilten ska jag göra till lillkillen som blir ett halvår om en vecka. Han kan  inte ha babyfilten hur länge som helst, börjar ju bli stor nu. Så jag har sagt att jag ska sticka en ny. Ullgarnet känns för strävt och stickigt för småkillar. Alltså måste jag nog investera i nytt garn iallafall. Men 4 månader utan köp är inte illa ändå. 

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

I andra fall brukar det finnas 1000 ursäkter för att få göra saker men när det gäller garnköp fins 1233451 ursäkter och alla är de lika bra! :)

Sunna sa...

jag slutade röka för 3 år sen och sen dess skyller jag alltid på att det är mina cig pengar jag handlar garn för så inget köpstopp här inte

Rosenvante sa...

Jag har köpstopp mellan köpen, inte illa eller hur? :)
Men vilket fint mönster du hittat, klart du måste ha ett mjukt och skönt garn till det och passa på att ta hem några andra härvor samtidigt, om du ska dit eller tar på nätet spar du ju pengar vilket som, eller hur? :)

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,

Love Aran patterns and I've done a cardigan for Pieter in it. This afghan is gorgeous, especially for areas with cold(er) winters!
Love to you,

Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...