EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 3 maj 2012

Sortering

Det känns inte som att nålfiltning är något man packar i väskan när man ska resa iväg. Någon enkel stickning till sista timmen innan man dyker i sängen på hotellet passar bättre. En socka eller så. Undrar om det finns sockgarn i gömmorna tänker man. Och det finns det!! Ojdå! Tror det får bli Zauberball och en tunn rundsticka.

Snart sticker vi till Paris. (Det är nu jag ler stort)

Hela lådan är full av sockgarner. Bara sockgarner!! Nya och rester.
 Annars är det hjärtan som filtas för tillfället. Det tar sin tid det också. Jag hittade mer röd ull, trodde först att den var slut, så det är bara att filta på.
Vi har börjat promenera, mannen och jag.
Och tänka på vad vi stoppar i munnen.
För 1,5 vecka sen stod jag på vågen första ggn. I söndags var det invägning igen.
Pinsamt värre: Hade gått upp 4 hg, måttbandet runt magen visade detsamma som innan. MEN låren hade minskat 2 cm vardera. Alltid något. På lördag provar vi vågen igen. Håll tummarna!!

Vi hamnade i Mariefred i tisdags för att äta lunch. Tänkte oss att äta på Gripsholms värdshus men tyckte det tog för lång tid innan vi ens fick en meny, så vi vandrade vidare till torget och åt hos "Anna på torget".(tror jag det hette) En sallad förstås. Gott och med trevlig personal. Sen tog vi en promenad innan vi åkte hem. I Mariefred finns museijärnvägen och Gripsholms slott. När jag gick i skolan fick alla åka på skolresa till Gripsholms slott. Urtrist tyckte vi. Idag vill jag gärna gå in och titta igen. Av egen fri vilja. Det skulle t.o.m. vara roligt!!

2 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Jag förstår att du ler om ni ska åka till Paris :) Låter härligt, hoppas att ni får en trevlig resa.
Alltid bra att ha med sig lite garn när man åker bort, några varv lär det säkert bli.
kram
Annika

Elna sa...

Nu får du INTE ta med något handarbete till Paris *ler*. På sikt tror jag att jag får beställa ett par sockar av dig för det här är inte min grej.

Kram
Elna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...