EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 14 februari 2013

Filt på frihand

Ska som sagt sticka en filt till min vuxne son.
Idén hittade jag på Ravelry (förstås) .
Det blir inte mycket som blir likt den mer en den där
titeln "crazy afghan" och just att göra den på frihand.

Jag har kommit på tekniken att sticka fram och tillbaka
med slätstickning utan att behöva vända på arbetet.
Stickar inga avigmaskor vid flerfärgsstickningen.
Det går inte lika fort åt båda hållen men jag ser hela tiden hur bilden formas.
Än så länge är det restgarner, nya nystan är på väg
och det kommer att bli lite fler färger.
Jag önskar alla en trevlig helg!

3 kommentarer:

Claudia sa...

That looks wonderful! I like the colours and the ornaments!
Happy Valentinesday to you!
hugs
Claudia

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
So far it looks very nice and you know a few tricks for making it even look better.
Happy Valentine's Day to you both.
Hugs,
Mariette

Mia stickar sa...

Så smart om man lyckas lära sig! Min vänsterhänta dotter stickar ju åt andra hållet så det blir att sticka som en vänsterhänt!
Filten ser spännande ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...