EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 20 december 2013

Var sak har sin tid...

Det är inte bara jobbet som gör att kalenderstickningen inte hänger med.
Vi har varit och ätit julbord i Julita Värdshus t.ex. 
I går kväll. 
Ett av de bästa julborden vi besökt under alla åren! 
Där fanns en del vegetariska varianter och allt var väldigt gott. 
Dit kommer vi att åka fler gånger!
I onsdags var vi till Arvika. Det var då vi hittade snön vi saknar här nere. 
Inte mycket, men några ihopplogade högar på parkeringsplatserna.
Och solen som har tagit semester, den såg vi när vi åkte genom Örebro på väg hem.
En annan anledning till försenad kalenderstickning är min blivande kofta.
Vad jag kan minnas har jag aldrig tidigare stickat en kofta till mig själv. 
Bara till barnen när de var små.
Nån enstaka tröja kanske.
Men nu....nu går det som smort med min kofta.
Den passar som handen i handsken på provdockan.
Jag har svårt att inte sticka på den när jag är ledig.
Men sen...snart...är jag ifatt med min kalendermus!
Ha en bra helg! 


3 kommentarer:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
What a joy if the Christmas buffet was that good! We too had a lovely Christmas dinner with our best friends. They always include us as 'family' and the food this year was exceptional well. Fond memories of the entire evening.
Your cardigan is really beautiful already and what an intricate pattern. Lots of concentration.
Just finished scanning lots of old slides (still have to do many more) and saw another sweater that I did knit for myself, mohair. But here the climate really is too warm for wearing wool...
Since we no longer have to travel to Canada and to the north for consulting work, there is not much use for them. Only when we go to The Netherlands in winter you better dress warm.
Hugs to you,
Mariette

Helena Högberg sa...

Koftan blir riktigt fin! Ja, inte skämmer man bort sig själv med koftor, jag gjorde flera stycken på 80-talet, innan barnen kom, men sedan dess har det varit dåligt med det.

Mia stickar sa...

Koftan ser ut att bli jättefin och ibland är det bara så att en stickning drar mer än nån annan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...