EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 9 februari 2014

Restgarnsockor

De här sockorna känns finare än de förra.
Så mycket bättre i färg och med lite mönster.
Jag la upp 68 maskor och stickade som det föll sig.
Roligt!
 
Och i morgon, DÅ kommer min nya bok med posten.
Jag har väntat i 5 veckor på den.
Sen kan jag sticka sockor på riktigt.
Inte nåt av restgarner utan spännande sockor med nytt garn.
Garn planerar jag att köpa på symässan nästa helg.
Hoppas det finns bra färger kvar på söndagen.
Det blir en hel vecka till att bläddra och välja beskrivningar. 
 
Så har jag repat upp en del på crazy afghanen.
Stickade flikar i kanten och tyckte inte att det  blev bra.
Jag hade fäst trådarna riktigt ordentligt så det var bara att ta till saxen.
Inte undra på att den har varit undanstoppad ett tag.
Men nu är den på banan igen, så att säga.
 


1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Those are lovely socks! I bet you look forward to browsing through that new knitting book.
Soon your Barbies will arrive... they left today! We were too tired yesterday.
Sending you hugs,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...