EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 28 januari 2014

Restgarner

Först vill jag säga tack för snälla kommentarer!
Sen vill jag visa hur tråkiga restgarnssockor kan se ut.
Man undrar hur det kan hända, vad som får en att sätta igång
 med restgarnsprojekt och blanda så tråkiga färger.
När jag drog igång med det sista paret fick jag lov att tänka till lite och göra dem lite roligare.
Hoppas de blir klara, för nu börjar stickerskan tröttna på sockrester..
 
Fina färger:
 
Tråkiga färger:
(Eller: fula sockor):

 
Det finns rester till lite fler sockor:
 
 
Vi har träffat barnbarnet William flera gånger på sista tiden.
Ibland har han fått vara med mig på jobbet.
Det var vid ett sånt tillfälle jag sa att vi skulle sätta oss vid de andra och fika.
"Nehej farmor, dumheter" sa han till mig. Han är drygt två år och har bestämt sig
för att kaffe och fikaraster är något högst onödigt.
Bamse, världens starkaste björn, på Youtube är mycket viktigare.
 
I söndags var vi hem till honom en stund.
När det var dags för oss att åka hem kom han och kramades och sa:
"Jag älskar dig också"
Han är det gulligaste, goaste, finaste jag vet!
 
I går körde mannen och jag ner till Lidköping.
Där fanns bilen han så gärna ville köpa.
Inte sprillans ny men väl värd den långa resan i snömodd och halka på vägarna.
Saabarna har varit utrotningshotade en längre tid och han fick nys om
en modell som det inte tillverkades så många av.
Så vi åkte en bil ner och två hem.
Vi åkte förbi en lastbil i diket och såg flera andra bilar som halkat av vägen,
men hem kom vi helskinnade.
En av oss var rätt trött och en var väldigt, väldigt nöjd!

3 kommentarer:

Sunna sa...

det finns väl inga fula sockar, alla är ju stickade med kärlek och omtanke för att värma frusna tår, ha det gott

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
You would not believe the colorful socks you can buy here now. The main thing is they are warm and yours are not too wild. Neutral colors, nothing too screaming.
What a sweet little grandson you must have; a joy to cuddle with and if they speak some meaningful words it all pays off.
Ha, you both love Saab too? That was Pieter's car in The Netherlands 30 years ago. He drove a new one,a Saab 99 in dark green and it was only 1 year old when he left but he sold it to his Goddaughter who had it for many more years. In our office we still have a replica of that Saab 99. I've driven it too, before we came to the USA; fond memories and it had the heated seat. Funny is that our last two Japanese cars, the Mazda MileniaS and the Infiniti FX35 in brilliant silver both have heated front seats too! When it freezes it feels great.
Sending you hugs and Barbies are coming soon; on the 11th we will be on the other side...
Mariette

Mia stickar sa...

Sockar är väl perfekt att sticka upp restgarner med! De där sista ser ju ut att bli ett konstverk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...