EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 4 april 2014

Doublefun, ankle-high by Leena Siikaniemi

 Färdiga! Roliga! Färgglada!

Man blir glad av att titta på dem och glad av att sticka dem.
 
 
 I boken rekommenderas stickor 2,5 mm.
Jag har använt 2,25 mm, 2 st. strumpstickor.
 


Man lägger upp färre maskor i orginalmönstret,
 jag tog till 60 maskor och sockan passar precis på min fot.
 

 
Mönstret finns på sidan 120  i boken "Think Outside the Sox"
Det är den roligaste sockbok jag vet. Jag älskar den!
 
 
Nu måste jag bläddra ett tag innan jag bestämmer mig för nästa mönster.
Kanske blir det en socka med flätor på tvären.
Är lite sugen på att sticka den eller den med vackra löv
eller hexagonsockorna som finns på utsidan av boken.
Det är härligt med såna mönsterböcker
som innehåller så mycket bra att man knappt kan välja.
 
Nu önskar jag alla en riktig härlig helg med mycket vår!

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Wow, I can sense your joy for knitting with this book at hand! These socks look really great and if you concentrate on what you're doing they're not that awfully hard to manage.
Hugs to you and sending you lots of sunshine. We had 28°C today so winter is forgotten!
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...