EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 14 april 2014

Tredje gången gillt

 
Spiral Cables by Cathy Leffingwell  är det här,
mitt tredje försök att sticka socka med flätor på tvären.
Det känns som om det kan bli åtminstone en socka.
Som vanligt känns hälen osäker, jag fattar inte hur den ska stickas.
Kanske klarnar det när jag väl är där, annars blir det att improvisera.
Garnet är Zauberball.
 

 Mitt första försök nedan:
Flätorna syns inte, måste byta garn..

 
Mitt andra försök:
 med garnet Opal Amerika blir det för rörigt. Flätorna blir bara konstiga..
 
 
Det går lite trögt med stickningen just nu.
Men det är utmaningen med nya tekniker som är så rolig.
Jag biter ihop och stickar lugnt vidare.
GLAD PÅSK! önskar jag alla så här lite i förskott.

3 kommentarer:

Helena Högberg sa...

På fotot högst upp blir det ju jättefint! Glad påsk till dig med!

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Your spiral cable socks look like a real challenge and with different yarn they turn out different too. Hope you will manage them!
Wishing you a lovely Easter Season with your loved ones.
Hugs and sunshine coming your way.
Mariette

Anonym sa...

Oj ja det är imponerande att du kan sticka flätor och socka på en och samma gång. Jag har bara provat en gång och då var sak för sig. Heja dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...