EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 13 oktober 2014

Har varit i Rom

Man kan göra en dagsutflykt till Capri när man är i Rom
Det gjorde vi.
Där kan man åka linbana, 12 minuter upp och 12 minuter ner.
-Kom, sa jag till min man, vi åker!
-Är du säker? sa han.. (flera ggr)
 
 
Det var först när jag skulle slå ner rumpan i stolen som jag blev rädd.
Den såg ut som mormors gamla trädgårdsmöbel med ett handtag som veks ner.
Ingen som helst säkerhetsanordning eller låsning.
Knogarna vitnade på mej och jag fick bända loss fingrarna när jag väl var uppe vid
utsiktsplatsen. Man fick hoppa på och av i farten!
Konstigt nog kunde jag slappna av på nervägen..
 

 
Vad äter man i Rom?
 
 
 Pizza förstås (och pasta och sånt )
Godaste pizzor jag nånsin ätit!
Vegetariska, inte alls som här hemma!
Och vad dricker man?

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
You made me laugh with your whitened knuckles in the cable car. But you DID it and landed safely back on solid ground.
Oh, such a pizza looks ten times better and healthier than the so-called Italian pizzas they produce here and probably the same in Sweden.
Love the fresh vegetables and mushrooms. Did you also drink a Prosecco? We lived in the region where they make it.
On the 23rd I will start my posts about Arizona, with links etc. so you can plan for your dollars that are left over!
Sending you hugs and sunshine, however our 32°C seem to be over for a while.
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...