EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 29 mars 2017

Kan själv!

Just det, om man läser på och gör som det står så kan man!
Jag köpte en billig Barbie:


Hon såg ut som om någon lekt frisör med  henne och sen tröttnat mitt i leken



Så jag klippte lite till.
Rätt fint tycker jag :)


Sen läste jag på.
Köpte dockhår och började.
Det tog tid. Längre än jag trodde det skulle göra.
Men roligt var det:


Sen stod det att man kunde använda avklippta sugrör för att locka håret.
Det gick inget bra för mig 
så det fick bli ett eget påhitt med mattvarp.



Jag tycker att hon blev vacker.
Är stolt och känner att
JAG KAN SJÄLV !


Så här såg kappan ut under tillverkning..


Tack för titten och ha ett trevligt veckoslut!

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Wow, you are incredible for giving her a beautiful new head of hair.
How tedious that must have been but it no doubt gave you lots of satisfaction!
Sending you hugs and wishing you a happy weekend.
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...