EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 8 september 2009

HALVFÄRDIGT


Första vanten är färdig. Den är stickad i Indiecita, stickor 2,75. Jag blev mycket besviken på det grå nystanet. Tre gånger hittade jag knutar innan ens mudden var klar. Borde ha varit andrasortering och legat i billigakorgen. Om ett garn går av vill jag ha lite längre tåtar så jag kan fästa ordentligt :(
Maria och jag har haft kvalitetstid. Vi har stickat tillsammans. Mitt resultat syns på bilden :)
Mönstret har jag lånat av henne.
Finsidan visar jag när nästa vante är klar. Någon som vågar sig på att gissa vad det är på andra sidan?

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

SÅ fina så! Förstår din besvikelse på garnet!

Rosenvante sa...

Vilken otur du hade med garnet. Jag har stickat jättemycket med det och aldrig varit ute för det. Vantarna är bara super.

Rosenvante sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
tant Maria sa...

Jag vill vara med och gissa vad det är för mönster på andra sidan =)
Bilden är jättefin!
Inte långt kvar nu... jag hör av mig i helgen ang garnköp - det blir nog två butiker som får den äran, en i Reykjavik och den där utförsäljningen utanför.

Astrid sa...

Det svarta garnet är något bättre, bara en knut.
Undrar just om man hinner en omgång vantar till innan beskrivningarna ska lämnas tillbaka.. Får installera turboaggregat på stickorna och göra tumvantar istället!
Gissa på du, gissa på nästa omgång vetja =)

tant Maria sa...

Jag tror att nästa par kommer att ha en snöstjärna eller en ren ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...