EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 26 oktober 2009

FAVORITBOK


Äntligen låg de i brevlådan i kväll. I MIN brevlåda.
Bok och tidning direkt från USA. Nu ska jag läsa biografin i boken också. Det hanns inte med när jag lånade den av Maria.
Sen vill jag visa vad som fanns på jobbet. En gammal telefonväxel. Häftiga grejer. Nostalgi i parti och minut. Själv har jag aldrig använt en sån, vet inte hur gammal den kan vara.
Det fanns ett par gamla skivspelare också. I väskor som såg ut som resväskor.

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så spännande den ser ut. Hoppas du kommer att göra mycket och visa upp här sen.
Vilken grej, tänk va de var duktiga de där telefonisterna som satt och kopplade i de där.

Anonym sa...

Hej jag jobbade med en sådan växel fast modellen större 1970 & några år framåt. Den var jäätte rolig att jobba med. Den storleken jag hade där kunde man koppla ihop alla ingående linjer, med alla de som fått samtalen ;D men det gjorde man inte för det hade blivit rörigt fniss. Hoppas du fick lite mer på benen av mitt minne. kram Anniqua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...