EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 29 november 2009

NÅLFILTADE TOMTAR


Det går fort att nålfilta små tomtar. Roligt är det också.
Har du inte provat nålfiltning så testa att göra lite julpynt. Änglar eller tomtar. Kanske stjärnor och hjärtan till granen.
Man kan filta en platta, rita en mall (en julbock kanske) och klippa ut i plattan. Bara jämna till kanterna sen, med filtnålen. Kanske filta på lite mer ull där det passar.
Jag lovar: det är jättekul !!
De här tomtarna är små. 7-10 cm ungefär.

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Jo jag var ute i tid och tingade på solen några dagar! SÅ fina tomtar, jag är så okonstnärlig som en människa kan bli och skulle nog inte klara av nåt som liknade nåt!

ÄNGLASTINA sa...

Jättesöta tomtar du gjort.

Rosenvante sa...

Jag tror du har fel jobb. Funderat på att byta inriktning???
Det är ju alla dessa grejer du ska hålla på med och inte siffror och bokslut.

Sunna sa...

Filta är ännu ett outforskat område för mig men man vet ju aldrig, när man ser dina fina tomtar

Astrid sa...

Det är roligt. (Jag låter nog tjatig) Jag börjar med luvan och jobbar neråt. Det ÄR inte svårt. Gör en näsa och skägg sen, det behövs inte mer =)

Anonym sa...

I need to to thank you for this wonderful read!! I certainly enjoyed every bit of it.
I've got you saved as a favorite to look at new things you post…

Check out my homepage: The Fifth Estate World

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...