EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 30 november 2010

I väntan på en sotare

Han gör en säkerhetskoll. Nere i källaren, uppe på vinden och taket. Kollar allt. Det är bra, nu kan vi sova tryggt och elda vidare.
Under tiden har jag färgat ull svart. Sådärja, dagens UFOomsorg kantänkas.
Så blev jag väldigt sugen på att sticka en fladdermussjal. Har inget Kaunigarn men jag tror det blir bra med Fame trend också som på bilden nedan.
Vi bjöd alla på jobbet på rökt fårfiol och potatissallad till lunch idag. Med färska päron, färsk gurka och en Cambozola-ost till smakade det mums.
Nu sitter jag och undrar om jag verkligen ska åka in till jobbet igen. Känns inte nödvändigt. Jag ska nog dammtorka lite och rensa i röran istället.
Sticka lugnt !

3 kommentarer:

Sunna sa...

Ge dig inte ut i ovädret, vi har fullständig kaos här med oväder, stanna hemma du

Rosenvante sa...

Låter skönt med lite tid hemma och varför har jag inte dig som chef?
Tack för länken till en jättetrevlig blogg och så mycket fint hon delar med sig av. Härligt mönster på den sjalen.

Mia stickar sa...

Tid hemma behöver man och ska man unna sig! En sån sjal ska jag sticka nån gång!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...