EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 13 maj 2011

Bex, ett par sockor

Puh..nu är de klara. Kortare i skaftet än i beskrivningen. Tänkte att jag bara ville använda ett nystan.
Nu ska jag försöka glömma avbruten sticka, fel och upprepningar (bara på andra sockan) och sår i handen (av stickan) mitt i handflatan. Hur nu det kan komma sig, sår mitt i handen får man väl inte av att sticka?
Jag ska lägga undan dem till hösten och sen kanske jag tycker jättemycket om dem. Just nu är jag evinnerligt trött på dessa sockor.
Garn: Opal
Stickor: 2,25 mm
Mönster: Bex ur boken Sock Innovation av Cookie A
Omdöme: Kräver tålamod.

I går fick vi äntligen anledning att fira igen på jobbet. Det blev en jordgubbssnäcka med grädde och kaka. Mjukglass alltså, med färska jordgubbar. Äntligen har vi fått klart med lånen och kan dra igång vårt nybygge på allvar. Nu har vi en hektisk tid framför oss. Tur man har en (?!) stickning när man kommer hem.

5 kommentarer:

Heidi sa...

De är ju riktigt snygga, men jag förstår din känsla! Till hösten så kommer du glädjas otroligt mycket till dina bex! Vilket arbete! Jordgubbar och glass låter som ett bra sätt att fira på=)

Rosenvante sa...

Du de där var väl värda ett stick i handen, upprepning och tålamod. Vill du inte ha dem kan du ju skicka över dem direkt, för jag vill gärna ha.
Grattis får man väl säga till en extra arbetsbörda framöver, :) skönt när allt faller på plats.

Ulla sa...

En riktigt vacker socke som ser ut att vara en riktig utmaning.

Anna sa...

jättefina ju, jag hoppas du kommer gilla dem mera till hösten som du skrev. :)

sanna sa...

Ser att du också stickar i opal, det är ett skönt garn. Gillar det!
Förstår att dessa kräver tålamod men du de blev snygga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...