EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 19 maj 2011

En tapper början

slutade illa. Jag tappade en maska och garnet är så tunt att det inte klarade att repas upp. Jag fick kasta alltihop. Då bytte jag till ett annat mönster och nu går det bättre. Det här är Rose Lace Pattern. Boken (Heirloom Knitting) innehåller många fina spetskanter att sticka på efteråt. Jag bläddrar och väljer i tanken och njuter. De är så vackra!
Jag tror det kan bli en avlång sjal.
En annan gång ska jag börja på nytt med det första mönstret som trilskades. Så småningom..

För övrigt var det fint väder idag så det blev en lunchpromenad (inget knappande på nån dator).

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så skirt och fint det ser ut!

Stickglada Mormor! sa...

Håller med till fullo föregående kommentar!! Vackert!

Anki sa...

Makalöst vackert. Tålamodskrävande va'?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...