EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 10 september 2011

Tredje gången gillt

eller femte, eller var det nionde? Jag har tappat räkningen på alla gånger jag har börjat på en tröja i det här garnet. Varje gång har jag repat upp det. Började med St Brigid (Alice Starmore) ett antal gånger. Fel garn till rätt tröja.
Så här långt har jag inte kommit tidigare. Nu är det hopp om att det kan bli nåt av´et. Men det här är en helt annan tröja. Jaja..
I morse fejkhostade jag lite. - Jag är nog på gång att bli sjuk sa jag. Kan du ta mitt arbetspass?
-No way svarade min äkta hälft.
Alltså...jag har jobbat idag. Det var min tur. Jag har städat. Eftersom vi ska flytta ur byggnaden vi har varit i i tio år är det en del samlat. Bråte, onödigt, skräp och braattha-grejer. Det tar tid. Alla papper ska läsas innan de tuggas i maskinen.
Undrar varför man sparar gamla datorer och skrivare? Tror man verkligen att de ska användas igen?
Jag har satt upp en plan - ett rum i taget ska röjas.
Till saken hör att förre ägaren av fastigheten lämnade över nyckeln bara. Allt lämnades kvar. Inredning, maskiner, papper - ja, allt. Ca 2000 kvm. Fullt. Och sen har vi lagt till vårt :D
Nu ska jag sjunka ner i soffan med min stickning.
Trevlig helg önskar jag alla!

8 kommentarer:

Mia stickar sa...

Oj oj, stda är trist, avundas dig inte! Själv har jag ledighelg!
Min man har två jobb på sidan om jordbruket dock inte skogsmaskinförare! Han har ett monster som han hämtar hem virke med från vår egen skog för husbehov. I vår lagård bor det grisar.

disa sa...

*skrattar* Det KUNDE ju ha fungerat....

Rosenvante sa...

usch, jag vet precis hur du har det nu då. Vi gjorde ju den resan förra året och vi har fortfarande kartonger kvar att packa upp. Håller helt med dig, varför spara gamla datorgrejer, mobil laddare osv.
Håller tummarna att du går i land med den här tröjan.
Skäms nästan, du frågade ju för länge sedan vad det var för träd som hade sådan stam på min tomt. Det är Ask, vi har fullt med Askar runt tomten och en på den. Sen finns det planterat en massa Aspar som rasslar så gott i vinden. Men vi är lite oroliga, ja du vet när det blåser och stora grenar far av, vi hoppas ju att själva träden inte faller mot oss.

Sunna sa...

Bara blunda och rensa allt, är det något viktigt går det att ersätta, (inbillar jag mig)

Rosenvante sa...

Du har nått att hämta vid mig, ingen förkylning dock. :)

Anki sa...

Härlig färg på koftgarnet! Babyfilten och vantarna är sååå fina.
Funderar också på om jag inte ska hosta lite i morgon ... semesterslut och arbetsdags igen ... ;D

Mia stickar sa...

Du har nåt att hämta hos mig!

Anonym sa...

Grattis! Du har fått en award av mig. Du får hämta den på min blogg.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...