EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 2 november 2011

Hjärterutor

Jag hittade en beskrivning som passade mig och mitt garn. Rutan heter Quatrefoil och jag tror det kan bli bra när färgen börjar visa sig lite mer. Det är drygt 400 maskor på rundstickan och förhoppningsvis kan det passa till en liten filt eller nåt att hänga över axlarna i vinter (om den är klar då förstås)
I går hände det! Jag åkte mellan våra arbetsplatser och hade inte ställt om klockan i bilen till vintertid. Den var 5 i 12 så jag slängde mig ner till matrummet och åt upp min mat. Jättehungrig var jag. Först när maten var slut började jag undra varför ingen annan dök upp. Det blev en lång dag för min stackars mage.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad kreativ du är, ska bli spännande att se när den är färdig. Jag förstår att din mage inte blev glad:-)

Kram

Rosenvante sa...

Var bara tvungen att titta in, Grattis Farmor. Skönt att allt gick bra, nu får du väl gosa lite du också. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...