EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 18 juli 2012

Inköpt i Bergen och Trondheim

William kommer att få en internationell filt med garn från BCgarn grossisten i Danmark, ett nystan från USA och de på bilden från butiken jag hittade i gallerian i Trondheim, Norge.
Om inte det räcker kanske det blir att skarva i med något nystan köpt i Sverige.


Mönster på norska vantar och strumpor kan man inte få för många av.
Ett häfte var lagom att köpa med sig.
Den vita rullen är stommen till de små husen jag ska sy och det vita som ligger under är stommen till en necessär och väskor.
Tygpacken var det extrapris på. Mycket billigare  än annars, så varför inte..?

Hmm, nu måste jag diskutera om semester från jobbet, när jag kan ta lite mer..
Jag har ingen chef, bestämmer själv, men hänsyn måste ju ändå tas till alla andra.
Nu ska jag duscha och åka dit in och ta ett snack..

3 kommentarer:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,

Those Norwegian knitting patterns will through time remain always beautiful. An experienced knitter like you will no doubt manage those socks or whatever. Nice souvenirs from Norway and they will give you lots of hours to fill time...
Love to you,
Mariette

Mia stickar sa...

Ser ut att vara spännande inköp och semester kan man aldrig få för mycke av!

Sunna sa...

wow vilka inköp, klart du måste ha mer semester nu när du har så mycket att göra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...